הזדמנויות תעסוקה נפוצות ואטרקטיביות לנוודים דיגיטליים
כולם רוצים להיות נוודים דיגיטליים, זו כבר עובדה מוגמרת. הכמיהה לחיות את החיים מסביב לעולם, בתנועה, לא כבולים למקום או מדינה או לתשלומים של נגמרים. האפשרות לחיות במקומות אקזוטיים, לראות תרבויות ולהכיר אנשים אלו הפכו להיות הפנטזיה המודרנית ולחיי חופש. במאמר זה נעסק באפשרויות תעסוקה יעודית ועבודות לנוודים דיגיטליים. ואיך אתם חייבים להתכונן לתקופת הנוודות שלכם.
המאמר הקודם, איך להיות נווד דיגיטלי?, הסברנו על ההשפעות של הטכנולוגיה על האופן שבו אנשים יכולים לנדוד בעולם בקלות. אבל על מנת לעשות זאת, בראש ובראשונה חייבים לדאוג לפרנסה. אז יש מי שחסכו שנים ויוצאים עכשיו למסע (לא מומלץ רק אם חייבים – הרעיון הוא לא לשרוף חסכונות), אבל יש את אלו שהתארגנו מראש ועשו את ההכנות הנכונות על מנת שיתאפשר להם לנדוד בעולם באמצעות עבודות לנווד דיגיטלי.
למעשה על מנת להצילח להיות נווד דיגיטלי שחים בנוחות יש שתי הנחות יסוד שהן כמעט מוחלטות:
1. נוודות דיגיטלית תוצאה של התפתחות טכנולוגית – לכן עדיף לעבוד בתחומים המשיקים טכנולוגית כיוון שסביבת העבודה מותאמת יותר לאנשים טכנולוגיים. לאט לאט עוד אופציות נפתחות, אבל אין ספק שהמאסה העיקרית זו עבודה בעולמות טכנולוגיים.
2. נוודות מחייבת הכנסה כספית – אחרת מדובר בעוד טיול. כדאי ורצוי לרכוש עוד הכשרות שיפתחו לכם אפיקי פרנסה, לוודא שהמעסיק הנוכחי מעוניין לשמור על היחסים איתכם גם במדיה תעבדו מרחוק (אם לא תחפשו מקום עבודה אחר שיודע להתנהל עם נוודים). בנוסף עליכם להבין אילו שירותים מרחוק אתם יכולים למכור, האם יש לקוחות שירצו לעבוד איתכם, האם שעות העבודה מתאימות. הכנה מסודת פותרת את רוב בעיות אלו.
והאמת ממש לא קשה לערוך את ההתאמות הנדרשות ולמצוא כיוון לפרנסה.
עבודות מומלצות לנווד הדיגיטלי
כתיבה ויצירת תוכן:
התוכן הוא המלך בעידן הדיגיטלי, ועסקים מחפשים כל הזמן כותבים, צלמים, ויוצרי תוכן מיומנים. פלטפורמות כמו Upwork, Fiverr ו-Frelancer מציעות שפע של הזדמנויות לכותבים עצמאיים, בלוגרים ואסטרטגי תוכן למכור את השירותים שלהם.
היתרון: קל תפעול, מכניס סכומים סבירים, תמיד יש דרישה של כתובי תוכן. ואתם תמיד יכולים לכתוב עבור עצמכם ולפעיל בלוג מקצועי (ובבקשה לא עוד בלוג טיולים). סתם לדוגמה אם תיקמו מחיר מופחת של כתיבת מאמר סביב 100 ש"ח (לא להתעצבן על המחיר – אתם רוצים להיות תחרותיים במחיר ולא לחכות ללקוח שישלם יותר) שיקח לכם עד שעה עבודה. תקבלו שפע הצעות מחברות ישראליות ורק בכתיבה של 1-3 מאמרים ביום תוכלו לחיות בחלק מהמדינות ברווחה משמעותית.
החיסרון: זה שוק מוצף, אם אתם דוברים עברית אז תגלו שזו מלחמה קשה שכן כמעט כולים רוצים לכתוב תוכן כהכנסה נוספת. והבעיה האחרונה היא שירותי AI שכותבים נפלא ומגדילים את התחרות.
חשוב לדעת: כדי להתפרנס מחשבונות באתרי פרילנסרים, אתם חייבם ל"חמם" את החשבון באמצעות השגת לקוחות גם במחיר נמוך כפי שציינתי, תהליך שיכול לקחת מספר חודשים.
פיתוח וכתיבת קוד או תוכנה:
עם הביקוש לכישרונות טכנולוגיים על הצורך למצוא עובדים מיומנים ועצמאיים, פיתוח תוכנה מרחוק הפך לתחום משגשג עבור נוודים דיגיטליים. אתרים כמו Toptal, GitHub Jobs ו-Remote OK מחברים מפתחים עם חברות המחפשות את המומחיות שלהם, ומאפשרים להם לתרום לפרויקטים מכל מקום בעולם.
היתרון: שכר גבוה, ביקודים יציבים תכנת טוב מוצא עבודה בקלות, לעיתים תנאי נוספים מצד המעסיק יהיו נפלאים.
החיסרון: זו עבודה ששואבת את התכנתים לעבודה מסביב לשעון, לא כל תכנת באמת במעמד של רמת שכר גבוהה, אתם גם לעיתים צריכים לעבוד בצוות מה שעלול לפגוע בהנאה מהנוודות.
חשוב לדעת: אתם חייבים ניסיון משמעותי לרוב על מנת לקבל עבודה טובה מרחוק, אחרת ידרשו שתהיו חלק מהצוות שמגיע למשרד. בנוסף, לא כל תכנת נחשב כישרון, הרוב הם אנשי פיתוח ממוצעים לחלוטין.
סיוע וירטואלי ותמיכה אדמיניסטרטיבית:
יזמים ועסקים קטנים רבים מעבירים משימות ניהוליות למיקור חוץ לעוזרים וירטואליים. אתרים כמו Time Etc. ו- Virtual Assistants מציעים פלטפורמה לאנשים בעלי כישורים ארגוניים וניהוליים למצוא הזדמנויות עבודה מרחוק, ומספקים תמיכה אדמיניסטרטיבית לעסקים ברחבי העולם (לדוברי אנגלית בלבד). אם אתם מעוניינים לתת שירות לשוק המקומי תאלצו להצטייד בכמה כלים באופן עצמאי – כמו מערכת לניתוב שיחות מבוססת VOIP, מערכת ניהול משימות כמו monday , חשבון זום, שליטה גבוהה ביישומי אופייס וכו'
היתרון: עבודה קלה, לא דורשת כישורים מיוחדים, קל להכין את עצמכם לתקופת הנדודים.
החיסרון: לקוחות בתחום הזה באים והולכים במהירות – למי שמתכוון לעבוד בשוק הישראלי, קחו בחשבון, אתם עלולים למצוא את עצמכם בלי לקוחות. או במקרים של ארועים קיצוניים – כמו מגיפות או אירועים ביטחוניים שמשביתים את המשק הישראלי – הפרנסה הזו תעלם. חייבים להיות אנשים נחמדים.
הוראה והדרכה מקוונת:
עלייתן של פלטפורמות הלמידה האלקטרונית יצרה עלייה בהזדמנויות עבור מחנכים ומורים מקוונים. פלטפורמות כגון VIPKid, Chegg Tutors ו-Tachable העולמיות בארץ תוכלו להשתמש בממשקים של smove או Schooler אפילו תוכלו לבנות במהירות עבור עצמכם אתר באמצעות וורדפרס בעלויות מאוד נמוכות.
פלטפורמות אלו מאפשרות לאנשים בעלי מומחיות בנושאים שונים ללמד וללוות תלמידים מכל מקום, תוך הקמת קריירת הוראה גמישה ונטולת מיקום.
היתרון: אם יש לכם ידע מקצועי, בכמעט כל תחום, תוכלו להתפרנס בצורה יפה מלימוד וליווי אנשים.
החיסרון: לקוחות לא יגיעו מהאוויר – אתם צריכים ללמוד לנהל קהילה, שיווק באינטרנט – ליצר תוכן, ולפעול ברשתות החברתיות. נדרשת הכנה מקדימה של בין חצי שנה לשנה לפחות. נדרשת שליטה מלאה בהמון כלים שיווקים – משימה לא פשוטה אבל בהחלט ברת השגה במהירות.
עיצוב גרפי ושירותי יצירה:
מוחות יצירתיים יכולים להפוך את התשוקה שלהם לקריירה מרוחקת באמצעות עיצוב גרפי ושירותים יצירתיים אחרים כמו הלחנה, איור ועוד. פלטפורמות כמו 99designs, Dribbble ו-Behance מחברות מעצבים עם לקוחות, ומאפשרות להם להציג את תיקי העבודות שלהם ולאבטח פרויקטים עצמאיים מרחבי העולם. כמובן שגם בכל אתרי הפרילאנסרים האחרים תוכלו למצוא לקוחות.
היתרון: אומן בהחלט לא צריך להגיע למשרד על מנת לשגש, ולעבוד מול חופי האיים בתאילנד בהחלט משפיעים על היצירה לחיוב.
החיסרון: מעצבים לרוב צריכים לעסוק בגיוס לקוחות חדשים, נדרשות של שנים של עבודה על מנת להיות מדורג כמעצב מעולה. פלטפורמות טכנולוגיות כמו canva וכלי AI הפכו המון מעבודת העיצוב לטכנית ורבים מהמעצבים לא מוצאים עבודה כיום, אפילו מעצבים מוכשרים שעד לפני שנים בודדות היו מאוד נדרשים בשוק. על כן, קשה להסתמך על האפיק הזה, ולהילחם במיליוני הודים, פקיסטנים כו' שעובדים עבוד דולרים בודדים לפרוייקט.
:
שיווק דיגיטלי וניהול מדיה חברתית:
נוכחות במדיה החברתית היא חבוה לכל בעל עסק, כולם צריכים להיות שם. נוודים דיגיטליים יצירתיים ותקשורתיים עם מיומנויות בשיווק דיגיטלי, SEO וניהול מדיה חברתית יכולים למצוא הזדמנויות מרוחקות בפלטפורמות כמו Hubstaff Talent, We Work Remotely ו-Remote OK. אם אתם מתעקשים על לקוחות ישראלים, פשוט תתחילו למצוא כאלו – למעשה 3-5 לקוחות יציבים יכולים לספק לכם פרנסה לנוודות ממושכת.
היתרון: קל לתפעול, יש המון כלים שמסייעים בביצוע העבודה, נדרשת מיומנות טכנית יחסית נמוכה על מנת לייצר תוצאות.
החיסרון: רף כניסה מאוד נמוך לתחום ולכן רבים מתחרים על המיקום, חלק מההכשרה דורשת לבלות שעות ברשתות החברתיות על מנת ללמוד את הטרנדים. כדי להצליח מאוד בתחום, אתם חייבים להקים נוכחות משלכם ברשתות החברתיות על מנת להראות הוכחה להצלחה.
שירותי תרגום ושפה:
אנשים בעלי יכולות רב לשוניות יכולים למצוא המון הזדמנויות מרוחקות בשירותי תרגום ושפה. אתרים כמו Gengo ו-ProZ מחברים בלשנים עם עסקים ולקוחות המחפשים שירותי תרגום, ויוצרים שוק משגשג עבור חובבי שפה. אתם באמת חייבים להיות טובים.
היתרון: לבעלי ידע בשפות מגוונות – ההזדמנויות הן אין סופיות.
החיסרון: זו עבודה שמתאימה לבעלי כישרון בלבד ובעלי ניסיון ממושך.
לשווק מוצרים של אחרים – שיווק שותפים (אפיליאציה):
שיווק שותפים למעשה זה אחד ממקורות הפרנסה היציבים של מי שעוסק בשיווק דיגיטלי.
אתם מיצרים קשרים עסקיים עם אירגונים ללא מחוייבות מתמשכת לייצירת הכנסות משותפות. האינטרס של שני הצדדים הוא משותף, אתם שולחים תנועת מבקרים אפקטיבית אל מוצרים שונים – בצד השני ישנה חברה שתתגמk אתכם על מכירות או ביצועים בפועל. ישנן תוכניות שותפים רבות בעולם – המוכרת שבהם היא תוכנית השותפים של אמזון, אבל ישנות רבות אחרות כמו maxbounty, CJ ועוד רבות אחרות.
ישנן תוכניות שמתגמלות על שליחת לידים בלבד, ישנון כאלו שמתגמלות על מכירות בפועל – ויש אין ספור דרכים יצירתיות להתפרנס בתחום.
היתרון: אתם לא מחוייבים לסחרות, אין חוזי התקשרות מעייפים, ניתן להשיג הכנסה יציבה לאורך זמן, הזדמנויות פרנסה מגוונות מכמעט כל מקום בעולם.
החיסרון: נדרש ידע מקצועי וניסיון, אתם חייבים להקים נכסים דיגיטליים מראש, תוכניות נפתחות ונסגרות ואין יציבות מתמשכת או חבות עסקית כלפיכם, זה שוק דינמי שמתאים למטיבי לכת.
דרופשיפינג:
דרופשיפינג היא שיטה של מכירת מוצרים באון ליין מבלי להחזיק סחורות. באמצעות woocommerce ויישומים מתאימים, או באמצעות shopify אתם יכולים לפתוח חנות משל עצמכם במהירות ולהתחיל למכור מוצרים, שנשלחים בפועל ממפעלים ייעודיים, או מאתרים כמו אליאקספרס ומקומות אחרים. השיטה מאוד אפקטיבית, ממתגים חנות, מפרסמים ומקדמים אותה ויוצרים קהל לקוחות. על כל רכישה שנעשית אצלכם אתם שולחים מוצר מהספק המתאים. בעצם אתם הולכים להיות כמעט כמו כל חנות בעולם.
היתרון: תחום שמאפשר לצמוח באופן מדהים, אין סחורות או התחייבויות כלכליות (ברוב המקרים, ולא מדובר בדרופשיפינג ע"י EBAY, שלא עובד), הכסף מגיע אליכם ואתם לא תלויים בחברה כמו במקרה של שיווק שותפים.
החיסרון: דורש מספר מיומנויות שיווקיות ותהליך עבודה מאוד מתודולוגי. דורש הכנה של לפחות שנה לפני היציאה חדרך.
כתיבת תגובה