תכנון קורס או סדנה כרוכים בזמן והשקעה רבים. שיווק סדנאות וקורסים הוא אולי השלב החשוב ביותר, בו אתם מתרגמים את העבודה שלכם להצלחה בשטח.
כיצד עושים זאת בצורה יעילה ומהירה?
בניתם את הסדנה המושלמת, חשבת על כל הפרטים ותכננתם איך כל הכרטיסים נמכרים. הזמן עובר מהר אבל המכירות לעומת זאת, באיטיות. לעיתים, כמה צעדים פשוטים, הם כל שצריך על מנת לשנות לגמרי את היקף המכירות.
ראשית הגדירו מיהו קהל היעד שלכם
הגדרת קהל היעד היא הצעד הראשון וההכרחי בשביל להתחיל לשווק את עצמכם. נסו לחשוב בצורה מעמיקה מה תוכלו להציע לאנשים באופן ייחודי, המבדל אתכם מאחרים ואילו אנשים עשויים להיות מעוניינים בשירות האישי שלכם.
הגדרת קהל יעד כוללת כמה שאלות מרכזיות שעליכם לשאול את עצמכם:
- מה הייחודיות של הסדנה או הקורס אותו אתם משווקים. בצעו מחקר מקיף על המתחרים שלכם ונסו לאפיין את עצמכם באופן מדויק.
- קהל היעד מורכב מאנשים בעלי עניין משותף אבל גם מאנשים שונים בעלי תחומי עניין מגוונים. נסו לאפיין את הקווים המשותפים לקהל היעד שלכם אבל גם את הקווים הייחודיים לכל קבוצה. הכינו רשימות שונות לקהלים שונים. נסו לסווג כל פרמטר אפשרי, גיל, מקצוע, השכלה, כל נתון עשוי להיות משמעותי בתכנון נכון של הקהל המתאים.
- נסו לשאול את עצמכם מה הדבר שאנשים היו רוצים לקבל מהסדנה או מהקורס ואיך אתם יכולים לשווק אותו עבורם בצורה היעילה ביותר. חשיבה כזאת תעזור לכם למצוא לקוחות פוטנציאלים שאולי לא חשבתם עליהם בעבר.
שיווק דיגיטלי
הדרך המהירה ביותר להגיע לקהל היעד שלכם היא באמצעות ערוצי השיווק הדיגיטלי: יוטיוב, אינסטגרם ופייסבוק. עליכם להיות נוכחים במרחב הדיגיטלי ולהיות פעילים במקום שבו ניתן למצוא קהל פוטנציאלי. בדקו את כל הקבוצות המתאימות והצטרפו אליהן, חפשו קשרים וחברים חדשים, אל תהססו לפנות לאנשים בצורה ישירה אך מכובדת ולהציע להם את הסדנה שלכם. פרסמו בקבוצות המתאימות ונסו לפתח דיאלוג עם הגולשים.
מעורבות ואינטראקציה הן שם המשחק. ככל שתהיו פעילים יותר ונגישים יותר ובעיקר תדברו אל לבם של אנשים, כך תוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאלים.
בחנו את הערוצים השונים בתשלום: פייסבוק לדוגמה מציעים שיווק ממומן בעלות נמוכה בהתאם לצרכים שלכם. לעיתים בתשלום של כמה עשרות שקלים בלבד תוכלו לשלש את כמות הפניות לדף שלכם.
רשימת תפוצה במייל :אופציה מעולה לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם. רשימת תפוצה ייעודית עבור הקהל שלכם הנבחר בקפידה. במייל תוכלו לפרסם את עצמכם באופן ממוקד. ראו זאת כהזדמנות מצוינת להרחיב את היריעה ולכתוב יותר בפירוט על השירות המיוחד אותו אתם מציעים. הקפידו לפרסם באופן שוטף ברשימת התפוצה , אך שמרו על מידתיות בתדירות השליחה.
מיתוג נכון ופסיכולוגיה חיובית
מיתוג נכון הוא הבסיס בכל מסע פרסומי. מהו מיתוג נכון עבור סדנה או קורס?
בחרו שם מרתק מעניין ומושך עבור המפגש שלכם. השקיעו הרבה זמן ומחשבה בתכנון נכון של השם המתאים על מנת לייצר סקרנות ולמשוך לקוחות פוטנציאלים. הרושם הראשוני של ההרצאה שלכם חשוב מאוד,
עזרים שיווקיים:
לוגו, תמונות, סרטונים מוצלחים, כל חומר ויזואלי אשר עושים בו שימוש נכון עשוי לתרום למיתוג וכן להשפיע על קהל הלקוחות הפוטנציאלי ולקדם אתכם בהליך המכירה.
if you can dream it you can do it חלמו בגדול: דמיינו איך אתם מצליחים לבנות הרצאה מצליחה ולשווק אותה כהלכה. מחשבה חיובית תמיד יכולה לעזור לכם ולהמריץ אתכם להתקדם אל עבר השגת היעדים בהצלחה.
כתיבת תגובה