מאזדה CX-5 נולד לתוך עולם רווי בג'יפונים, ואחת החוזקות שלו היא גמישות גבוהה בעיקר בתחומי המשוב לנהג וההנאה מהנהיגה עצמה.
מאזדה CX5 היא התשובה המנצחת של חברת "דלק מוטורס" למתחרים הקוריאנים. כמו רכבים אחרים מתוצרת מאזדה, גם הרכב הזה הוא מוצלח למדי, ומציע כמה יתרונות בולטים ביחס לג'יפונים המתחרים.
בסקירה ראשונה, ניתן לזהות את העיצוב שעושה חשק- עיצוב ספורטיבי ומהנה במיוחד. הספורטיביות באה לידי ביטוי במאזדה CX-5 לא רק בעיצוב החיצוני והפנימי של הרכב, אלא גם בנהיגה עצמה, שלעיתים מרגישה כמו מכונית נוסעים פרטית.
מראה הדור השני של המאזדה לא השתנה כמעט בכלל, וצריך להיות חד אבחנה במיוחד כדי להבחין בהבדלים המרוכזים בעיקר בחרטום הרכב. השינויים המינוריים מתמקדים בעיקר בגוונים חדשים לחישוקי הסגסוגת, ופנסי החזית של הרכב מקבלים יחידות תאורה המורכבות מ-12 אלומות אור במקום 4 שהיו עד כה. |
תוספות ושיפורים - מאזדה CX-5
מתחת למכסה המנוע מסתתרת הפתעה- לטענת החברה שופרו התגובות של מנוע ה-2.0 ליטר ושל מנוע ה-2.5 ליטר עם ההנעה הכפולה.
השדרוג הרציני שביצעה החברה כולל הוספת מערכת ה-GVC Plus מערכת חלוקת מומנט לגלגלים שמשפרת את יכולות המכונית בפניות חדות.
גם בתא הנוסעים בוצעו שינויים. בין השאר עוצב בקר השליטה במערכת המולטימדיה ובקרת האקלים שודרגה. עוד שודרג הרכב בלוח המכוונים הדיגיטלי, במצלמות היקפיות, בריפודי עור מפנקים ובקירור המושבים הקדמיים.
גם בתחום הבטיחות המאזדה CX-5 מפתיעה- אביזרי הבטיחות של הרכב כוללים מעתה גם מנגנון בלימה אוטומטית במהירות של עד 80 קמ"ש, וסיוע נוסף בבלימה במהירויות גבוהות יותר (עד 160 קמ"ש).
עוד נוספו מערכות התרעה ותיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
אם נשווה לדגמים הקודמים, רמת הבטיחות במאזדה CX-5 משתפרת, הודות להתרעה על רכב ב"שטח מת" והתרעת תנועה חוצה מאחורי הרכב.
התוצאה מכל אלו, שהרכב החדש לא מתמודד מול הגרסאות הישנות של יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר (שני הקרוסאוברים הנמכרים בארץ), אלא מול הגרסאות היקרות שלהם ומול רכבים מעולים כמו הונדה CR-V, ניסאן קשקאי, סיאט אטקה, טויוטה RAV-4 ועוד.
ביצועים
המשקל העצמי של הרכב עלה בכ-50 ק"ג לעומת הדור הקודם וזו ככל הנראה הסיבה לביצועים הירודים מעט. רצועת כוח צרה במיטוחד ((21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד) גורמת לתיבת ההילוכים לעבוד קשה כדי לשמור על קצב דומה למכונית מהדור הקודם.
לאחר שמעבירים את התיבה למצב ספורט, המכונית הופכת לנמרצת יותר.
צריכת הדלק הממוצעת של המכונית היא סבירה ועומדת על 9.7 ק"מ לליטר.
נוחות הנסיעה
מרכב הרכב קשיח מבעבר, אך נוחות הנסיעה טובה ונוחה. הן בספיגת בורות ומהמורות בכבישים במהירות נמוכה והן בשמירה על נוחות תמרונים ופניות במהירות גבוהה. מומלץ מאוד לוותר על החישוקים המגיעים בגרסאות המאובזרות של הרכב, שכן הם פוגעים בנוחות בצורה משמעותית.
ההגה מעניק לנהג תחושה טובה ומשוחררת, אך ניכר שהוא פחות חד ומדויק מהדגמים הקודמים.
יכולת הבלימה של הרכב טובה מאוד, הודות לדיסקים גדולים בצדדים הקדמיים והאחוריים של הרכב.
שורה תחתונה
העיצוב המלוטש של המאזדה CX-5 ממצב אותו כאחד מכלי הרכב המרשימים בקטגוריה שלו, ולפחות עד שמבחן השוואתי יכיח אחרת, ככל הנראה מדובר בכלי הרכב המהנה ביותר לנהיגה בקטגורית הקרוסאוברים.